Polak w cyfrowym świecie telekomunikacji
Dostęp do mobilnego internetu to obecnie usługa o kluczowym znaczeniu – wynika z badania "W gąszczu produktów i ofert. Jak wybierają Polacy?" przeprowadzonego przez operatora sieci Plus. Ankietowani zwracają uwagę, że propozycje usług telekomunikacyjnych bywają zbyt skomplikowane i przytłaczają mnogością opcji do wyboru. Odpowiedzią na te wyzwania jest nowa, prosta i przejrzysta oferta Plusa i Polsat Box.
Którą usługę naprawdę warto wybrać? Jaka kwota pojawi się na rachunku? W jaki sposób oszczędzić, nie rezygnując z komfortu i dostępu do wartościowych treści? Te i inne rozterki to często codzienność statystycznego Polaka, który przegląda oferty firm telekomunikacyjnych.
Jak wynika z przeprowadzonego przez Plusa badania, aż połowa ankietowanych deklaruje, że liczba produktów i usług, z których można dzisiaj wybierać, jest często przytłaczająca. Mnogość możliwości wyboru utrudnia przy tym podjęcie decyzji. Co więcej, problem ten może dotyczyć większości Polaków – aż 96 proc. z nich korzysta z różnych form dostępu do internetu, a wśród nich dominującą (aż 76 proc. użytkowników) grupę stanowią użytkownicy internetu mobilnego.
Wnioski z badania są zgodne ze spostrzeżeniami specjalistów badających, w jaki sposób podejmujemy decyzje, co szczegółowo opisał m.in. Barry Schwartz w książce "Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej". Jak zauważył, zbyt duża liczba opcji nie tylko utrudnia dokonanie wyboru, ale – gdy już zdecydujemy – może powodować niezadowolenie z wybranej opcji, prowadząc do stresu i frustracji.
Nowa oferta Plusa
Odpowiedzią na głosy klientów jest nowa oferta Plusa i Polsat Box: przejrzysta, akcentująca kluczowe opcje do wyboru, a zarazem w jasny sposób pokazująca zarówno wybrane usługi, jak i związane z nimi opłaty. To ważne, ponieważ – jak zauważyła część ankietowanych – podjętemu wyborowi towarzyszy niekiedy niepewność co do ostatecznej kwoty i wysokości rachunku.
Oferta operatora nie zostawia miejsca na niepewność: jej filarem są trzy poziomy (S, M i L) dla abonamentu komórkowego, transferu danych, światłowodu i telewizji. Użytkownik może wybrać dowolny, wskazując przy tym usługi, którymi jest zainteresowany.
Działa przy tym zasada "im więcej, tym taniej" – dzięki możliwości grupowania usług można liczyć na atrakcyjne rabaty, przekładające się na pokaźne oszczędności. Co istotne, usługi łączone można w prosty sposób rozbudowywać – po wyborze abonamentu M wystarczy dopłacić 30 zł/mies., aby podnieść wybrane usługi do najwyższego poziomu L.
Ta niewielka dopłata daje dostęp m.in. do internetu mobilnego z nielimitowaną ilością GB, a tym umożliwia mieszkańcom Polski korzystanie z szybkiego internetu. W zasięgu sieci 4G LTE znajduje się ok. 99 proc. populacji. Około 70 proc. Polaków ma dostęp do szybkiej sieci 5G w Plusie, a superszybka technologia 5G Ultra dociera już do 17 mln mieszkańców naszego kraju.
Łączenie usług – sposób na oszczędności
Ankietowani przez Plusa klienci wskazali również, że podejmując decyzję, szukają usług o przejrzystych zasadach. Są również świadomi, że na ich cenę może korzystnie wpływać grupowanie usług. Właśnie dlatego Plus i Polsat Box wprowadzili możliwość łączenia kluczowych usług: światłowodu, telewizji, internetu mobilnego, abonamentu komórkowego i streamingów.
Ta ostatnia usługa zajmuje istotne miejsce wśród potrzeb klientów – ze streamingu korzysta ponad połowa gospodarstw domowych, z czego jedna piąta opłaca trzy lub więcej platform z filmami online. Gdzie tu miejsce na oszczędność?
Naprzeciw takim potrzebom wychodzi Plus i Polsat Box, oferując możliwość łączenia streamingów. W rezultacie koszt wybranych platform jest znacznie niższy niż w przypadku płacenia za każdą z nich oddzielnie. Jest to zgodne z przekonaniami i oczekiwaniami klientów – 59 proc. ankietowanych zauważa, że kupowanie usług w pakietach jest tańsze niż nabywanie ich osobno.
Również i w tym przypadku obowiązują proste zasady: obok Polsat Box Go Premium i Polsat Box Go Sport do wyboru są platformy Disney+, SkyShowtime i Max. Za dwie spośród nich zapłacimy tylko 30 zł/mies., a decydując się na cztery – 60 zł/mies.
Proste zasady, jasne korzyści
Wszystko to składa się na propozycję o wyjątkowej przejrzystości. Nowa oferta Plusa i Polsat Box nie pozostawia niedomówień: wybieramy spośród czterech głównych usług, decydując się na abonament komórkowy, transfer danych, światłowód i telewizję.
Nasz wybór możemy uzupełnić o dodatkowe usługi takie jak Apple One (w przypadku użytkowników smartfonów Apple’a), eSIM czy Bezpieczny Internet, na bieżąco otrzymując informację o zasadach, przyznanych rabatach i ostatecznych opłatach. Jest prosto, przejrzyście i – przede wszystkim – niezwykle korzystnie.